محدودیت قد دوچرخه سواران در قانون جدید uci

قانون جدید فدراسیون جهانی دوچرخه سواری UCI در رشته تایم تریل

به گزارش پایگاه خبری VO2 ، فدراسیون جهانی در سال 2023 برای دوچرخه های تایم تریل بر اساس قد دوچرخه سوار قوانین جدیدی وضع کرده است.

این قواعد باعث ورزشکاران را به سه کتگوری 1 و 2 و3 تقسیم می کند .

کتگوری 1 شامل افرادی میشود که قد آنها زیر 180 است

کتگوری 2 شامل افرادی با قد 180 تا 189.9

و کتگوری 3 افرادی با قد بالای 190 می باشد.

این دسته بندی ها باعث محدودیت در Top Tube دوچرخه در مسابقات تایم تریل می شود.همینطور ارتفاع فرمان استراحت نیز شامل محدودیتی از 10 سانتی متر تا 14 سانتی متر می گردد.

 

محدودیت قد دوچرخه سواران در قانون جدید uci

داور مسابقات پیش از استارت مسابقه تایم تریل و با تجهیزات جدیدی که از لیزر استفاده میکنند این اندازه ها رو متناسب با قد ورزشکار میکنند و یک لیبل مطابق زیر روی دوچرخه ورزشکار نصب می کنند.

در ادامه قانون جدید ، همینطور فاصله ورزشکار با ماشین ساپورت از 10 متر به 25 متر تغییر یافت.

در حالی که اهمیت دستاوردهای آیرودینامیکی در دوچرخه سواری به خوبی شناخته شده است، مطالعه انجام شده توسط دانشگاه فناوری آیندهوون در هلند نشان داده است که قرار دادن وسیله نقلیه نزدیک پشت دوچرخه سوار می تواند جریان هوا را در اطراف دوچرخه سوار تغییر دهد و به طور بالقوه منجر به امتیاز هایی زیادی برای دوچرخه سوار شود.

این مطالعه نشان می دهد که وجود یک ماشین 10 متری پشت سر یک سوارکار، به ورزشکار مزیت 0.05 ثانیه در هر کیلومتر با سرعت 46.8 کیلومتر در ساعت (سرعتی مطابق با سرعت بدست آمده در تایم تریل) می دهد. این معادل یک ثانیه در یک تایم تریل 20 کیلومتری است. با این حال، با افزایش فاصله تا 15 متر، مزیت ناچیز می شود.

پس از مشورت با طرف های مربوطه، تصمیم به افزایش حداقل فاصله بین سوارکار و وسیله نقلیه زیر به 25 متر گرفته شد. این فاصله که بیشتر از 15 متر اعلام شده است، این اطمینان را می دهد که حضور وسایل نقلیه بر عملکرد دوچرخه سوار تأثیری ندارد. علاوه بر این، مسافت 25 متری با ارائه زمان واکنش طولانی‌تر به راننده خودرو در صورت بروز حادثه یا حادثه غیرمنتظره، ایمنی دوچرخه سوار را افزایش می‌دهد.

UCI تصدیق می کند که وسایل نقلیه مخصوص کاروان مسابقه (کمیسیرها، رگولاتورها، موتورهای تلویزیونی، عکاسان و غیره) مجاز هستند هنگام انجام وظایف مربوطه خود در نزدیکی بیشتری قرار گیرند. با این حال، این وسایل نقلیه باید خارج از لغزش مستقیم (یعنی به سمت کنار) دوچرخه سوار بمانند تا هرگونه امتیاز آیرودینامیکی بالقوه را کاهش دهند

هدف از قوانین جدید ارائه ثبات و ایمنی بیشتر در عین حفظ موقعیت آیرودینامیکی برای دوچرخه سواران است.

برای افزایش ایمنی موتورسوار، UCI مقررات رانندگی خطرناک توسط افراد حاضر در کاروان مسابقه را نیز تشدید کرده است (ماده 2.2.040 و 2.12.007-6.3). از اول ژانویه 2023، اشخاصی که در وسیله نقلیه حضور یابند و با توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی منشأ تخلف هستند، حداکثر به مدت هفت روز تعلیق می شوند و همچنین جریمه مالی دریافت می کنند.

به عنوان مثال، ممکن است یک عکاس به دلیل دستور دادن به موتورسوار خود برای سبقت گرفتن از پلوتون در شرایطی که شرایط مسابقه اجازه نمی دهد و/یا قرار دادن شخص ثالث در موقعیت خطرناکی تحریم شود. تا کنون فقط موتورسوار می توانست مجازات شود، در حالی که عکاس می توانست روز بعد با موتورسوار دیگری به کار خود ادامه دهد. علاوه بر این، در حالی که این نوع تحریم فقط برای رویدادهای UCI WorldTour اعمال می شود، اکنون برای همه کلاس های مسابقات اعمال می شود.

درباره احسان سلیمانیان

احسان سلیمانیان

همینطور ببینید

زندگی یک متخصص تغذیه دوچرخه سواری در پرو تیم BikeExchange

بهترین دوچرخه سواران جهان قوی تر  و سریع تر و از همیشه هستند. و این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *